Výměna odkazů, linkbuilding a SEO

Co je výměna zpětných odkazů?

Výměna odkazů je způsob budování zpětných odkazů pro webové stránky. Výměna odkazů se provádí z důvodu získání zpětných odkazů, které jsou důležité pro určování kvality webové stránky, page ranku, pozice ve vyhledávačích a dalších vlastností z pohledu internetového vyhledávače. Internetové vyhledávače považují zpětné odkazy vedoucí na webové stránky za jedno z kritérií pro určení pořadí stránky na určené klíčové slovo ve vyhledávačích. Vyhledávače doporučují provádět výměnu jenom s kvalitní a tematicky zaměřenou webovou stránkou.

Z hlediska SEO existuje několik druhů výměn odkazů:

Dvoucestná výměna odkazů (2way)

Stránka A odkazuje na stránku B a stránka B odkazuje na stránku A. Z algoritmického hlediska je tato výměna lehce rozpoznatelná z pohledu vyhledávače.

Třícestná výměna odkazů (3way)

Stránka A odkazuje na stránku B a stránka B odkazuje na stránku C. Z algoritmického hlediska je tato výměna hůře rozpoznatelná než dvoucestná výměna odkazů.

Internetové vyhledávače (seznam.cz, google.com) se snaží zabránit manipulování svých výsledků. Zpětné odkazy jsou jedním z důležitých faktorů pro určování pozice ve vyhledávačích. Zakázané manipulování s odkazy může vést k postihu stránek ve vyhledávačích a až k samotnému vyřazení stránek z vyhledávání (nikomu se stránky nezobrazí). Jako zakázané techniky považují vyhledávače všechny druhy automatické výměny odkazů. Pokud na stránkách chce uživatel používat automaticky vyměněné odkazy, musí odkazům přiřadit atribut nofollow nebo je vložit přes javascript.

Co je Linkbuilding?

Linkbuilding je jedna z hlavních a zároveň nejdůležitějších součástí optimalizace pro vyhledávače (tzv. SEO). Účelem linkbuildingu je získat dostatek kvalitních zpětných odkazů, které Vám pomohou zvýšit postavení vyhledávání, a tím pádem i náštěvnost.

Cíle linkbuildingu:

  • zlepšení pozice webové stránky ve vyhledávání, což vede k nárůstu návštěvnosti z vyhledávačů
  • nárůst návštěvnosti webové stránky přes zpětné odkazy
  • Linkbuilding tedy zvyšuje obchodní cenu webové stránky.

Metody linkbuildingu:

  • Registrace do katalogů
  • Výměna odkazů
  • Nákup odkazů
  • Publikování článků na cizích webech
  • Účast v diskuzních fórech a komentování článků
  • Vytváření podpůrných stránek a propagačních blogů

Odkazy

Doporučujeme

Rychlý formulář

Váš e-mail:
Váš dotaz: